piątek, 10 czerwca 2016

Grzebień czy szczotka ?

Czym czesać włosy ?


Cześć kochane !
Oto jestem ! Co prawda jeszcze jedne z gorszych egzaminów przede mną, ale z racji, że dziś mam 'troszkę' luźniejszy dzień postanowiłam coś napisać :)
Za niedługo będę z Wami już bez dłuższych przerw!

No więc tak : odwieczny Nasz problem : Jak i czym czesać włosy ?
Bo nie wiem czy wiecie, ale to ma WIELKI wpływ na to, ile włosów Nam wypada.. bo wypadanie wypadaniem.. ale wiesz ile włosów sobie po prostu wyrywasz? 
No właśnie... a to wszystko może być spowodowane zła szczotką czy grzebieniem :) 

Zaczynamy !

Jakie szczotki są najlepsze do danego rodzaju włosa :

- włosy kręcone lub po prostu gęste i długie
 Takie włosy należy czesać GRZEBIENIEM o grubych i szeroko rozstawionych ząbkach. Dociera do samej głowy, zapobiega ich plątaniu i łamaniu, co jest bardzo ważne, bo lok sam w sobie jest suchy i się kruszy - po co pogarszać sobie stan włosów ? Polecam również szczotkę o bardzo szerokiej powierzchni. Ma ona bardzo dużo ząbków, co również pozwala na szybsze rozczesanie większej powierzchni włosa. Natomiast jest to mnie precyzyjne czesanie niż grzebień, ponieważ ząbki szczotki są dużo krótsze i czasem trzeba się 'naszarpać'.

- włosy proste lub/i cienkie
Tutaj bardzo dobrze sprawdza się tangle teezer, Rozczesuje włosy bezboleśnie i szybko. Nie ma za długich ząbków, ale na proste, mniej splątane włosy niż loczki, sprawdza się idealnie. Nie wyrywa włosów. Ząbki są na tyle elastyczne,że same się 'układają' na głowie. Dodatkowo, jej zadaniem jest masaż głowy. Faktycznie przyjemnie czesze się nią włosy. Mimo, że mam loki bardzo lubię ją używać, choć zajmuje mi to dłuższą chwilę zanim dojdę do skalpu.

-włosy krótkie
Tutaj jest największe pole manewru. Starsze pokolenia od zawsze chwalą grzebienie,ale o mniejszym rozstawieniu ząbków ! Pulsacyjne czesanie faktycznie pomaga i również nie ciągnie się wtedy w ogóle włosów. Jednak kiedy miałam krótkie włosy używałam szczotki z bardzo miękkimi ząbkami- ona jakby gładziła mi włosy przy czym je rozczesywała. Tangle Teezer również się tutaj sprawdzi.
Jeśli chodzi o czesanie - kiedy najlepiej rozczesywać włosy ?

Jeśli chodzi o loki:
Loków się nie czesze każdego dnia. Nie słuchajcie się proszę osób, które nie mają loków lub które mają ale każdego dnia chodzą z szopą na głowie... Szopa się bierze przez to, że czeszecie je na co dzień..
Kręcone włosy czesze się raz ! - tylko przed umyciem włosów ! i czesze się je tylko dlatego, aby powyciągać włosy, które Nam wypadły.. I aby nie trzeba było ścinać włosów, bo się nie da ich rozplątać :P Pryskamy je odżywką - najlepiej gliss kur w spray'u - klik - i delikatnie pulsacyjne je rozczesujemy. Szczerze ja zaczynam od góry, choć mówi się, że lepiej zacząć od dołu. Ja natomiast idę od doły tylko wtedy kiedy czuję, że są naprawdę poplątane po tych 4 dniach i wiem, że od góry grzebień czy szczotka sobie nie poradzi. Jedyne, co robię po umyciu to przeczesuje je palcami lub jeżeli nie ma możliwości rozczesania ich na 'sucho' wtedy rozczesuje je na mokro, ale to zazwyczaj z lenistwa żeby nie rozczesywać ich 20 minut. 

Co jeżeli czeszemy włosy na mokro ?
Łamią się, mają jeszcze niedomknięte łuski przez co, są bardziej podatne na złamania i szkody. W dodatku kiedy czeszemy loki po umyciu - nie kręcą się jak zwykle, wyglądają jak 'mniejsza' szopa :)

Co do włosów prostych.
Również nie polecam czesać mokrych, bo panuje tu tama sama zasada otwartych łusek. Z racji tego,że musicie te włosy czesać każdego dnia. Polecam czesać je po umyciu, kiedy już są suche. Poza poranną pielęgnacją, dobrze by było rozczesać je przed snem i zrobić koczka czy warkocz - następnego dnia nie są one tak poplątane, rozczesuje się je szybko i przyjemnie, bez nadmiernego wyrywania włosów.








Mam nadzieję, że moje rady Wam się przydadzą. Mogłam tutaj opisać konkretne rodzaje szczotek.. Jednak ten blog jest dla każdego, nie chcę pisać, że najlepsza szczotką czy grzebieniem są te typowo fryzjerskie czy jakieś z super naturalnym włosiem.. Prowadzę bloga dla WSZYSTKICH, stąd daje rady, do których można z łatwością się dostosować i zrobić zakup z drogerii.. za normalną cenę. Oczywiście jeśli wiem, że coś drogeryjnego się nie sprawdza i warto polecić coś droższego - będę o tym pisać. Jednak jest ogromny wybór szczotek i nie, nie trzeba mieć bardzo drogiej szczotki. Czasami wystarczy zmienić technikę czy porę czesania i będzie lepiej :)

I jeszcze jedno : Kochane jeżeli wracacie do mnie na bloga, bo moje rady Wam się sprawdzają -> Zapraszam na stronę facebookową. Czasami piszę coś na stronie, czego nie ma na blogu :) Poza tym będziecie na bieżąco !

Tutaj strona facebookowa : KLIK
Lub na snpa, gdzie często robię jakieś pogawędki : malamiimi


3 komentarze:

  1. Moim skromnym zdaniem cos tu nie gra... masz krecone włosy ale tez jedna wielka szope (co widać na niektórych zdjęciach) a doradzasz jak czesać włosy które sa krecone, tak żeby nie uzyskać efektu szopy... ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, nie chodzi tu o szope "loki" :) chodzi tu o szope "ni to krecone ni to proste a sa wszedzie" wejdz proszę na post o porowatosci wlosow i zobacz o czym mówię.
      Swoja droga jezeli nie odpowiada Ci moj blog i moje zdanie - nie odwiedzaj mnie :)
      I nigdy nie powiedzialam, ze mam wspaniale wlosy, ktore zawsze sie mnie sluchaja i ukladaja. Wciaz szukam zloteyo środka na piekny skret i SZOPE jaka chce miec :) faktycznie, moze uzywam zlych slow na okreslenie tego, o co mi dokladnie chodzi.
      Miłego:)

      Usuń
    2. Ps2. Akurat jesli chodzi o czesanie - sprawdz, a sie przekonasz :) to, ze na zdjeciach czasami nie sa wspanialymi, bujnymi lokami zawdzieczam czynnikom zewnetrznym np. Pogodzie ;) a na to niestety jeszcze nie znalazlam lekarstwa. Spróbuj:) nie masz nic do stracenia a ewentualnie przestana Ci wypadac wloski tzn nie bedziesz ich wyrywac ;)

      Usuń